onsdag 11 mars 2009

Kokt höns med ris, curry och morötter

En kompis till mig som jobbar i hemtjänsten, dock inte i min hemkommun, säger att om jag ska vara trovärdig så ska jag äta min mat direkt ur lådan, inte larva mig med att lägga upp maten på en tallrik. För enligt henne äter de flesta äldre den här typen av mat direkt ur lådan.

Det är möjligt att det är så, man kan fråga sig varför i så fall, de som inte själva klarar att lägga maten på en tallrik borde väl få hjälp av hemtjänsen med det. Själv föredrar jag att äta min mat från en tallrik, men idag gör jag som min kompis som jobbar i hemtjänsten säger.

Tallrik eller inte, dagens lunch var ganska god. Något smaklös, men nu har jag ju lärt mig att det mesta behöver kompletteras med extra kryddor. Hönan med currysåsen såg inte jättelustig ut, men smakade alltså ok. Som vanligt var maten i det närmaste luktlös.

Lill betyg
Smak: 3
Lukt: 1
Utseende: 2

1 kommentar:

vindpinan sa...

Vi ,eller jag rättare sagt vill gärna lägga upp maten på en tallrik.
Men vissa äldre brukare, speciellt män tycker att sånt är bara tjafs.
Jag försöker att se till att mina vårdtagare har lingonsylt , inlagd gurka mm för att få maten att se mer inbjudande ut när den serveras.