måndag 30 mars 2009

Kycklinggryta med ris och broccoli

Kycklinggrytan var god, med baconsting. Riset? Nja, det smakade ingenting och var lite vattnigt. Så var det klent med broccoli, tycker jag. Jag vill ha mer grönsaker. Fast det vill inte de äldre, säger många. Jag vet inte hur det är med den saken? Gillar inte äldre människor grönsaker?

Likadant har jag hört att äldre personer inte gillar kryddigstark mat, snarare att man vill ha sådant som inte smakar så mycket. Funderar på om det är så eller om det är en fördom. Och kan man verkligen prata i termer av vad "äldre" gillar? Man tycker väl inte samma sak bara för att man råkar tillhöra ungefär samma ålderskategori? Eller? Ja, jag vet inte. Ge mig svar!

Hur som haver, en god gryta kompenserar trist ris.

Lills betyg
smak: 3
lukt: 3
utseende: 3

Inga kommentarer: