lördag 6 juni 2009

Sista rycket. Kanske.

Nu är mina flygblad slut, gick en sista runda i Gråbo under eftermiddagen. En hel del människor var ute i sina trädgårdar så det blev några samtal på vägen. Ingen av dem jag pratade med har tänkt att rösta i morgon.


De flesta sa att de inte är tillräckligt insatta i vad de olika partierna vill eller hur EU fungerar över huvudet tagen. Några sa att de inte intresserar sig för de frågor som beslutas i Bryssel. En man, som jag pratade ganska länge med, sa att han mest är irriterad på politiker. "Ni dyker upp vart fjärde år och försöker visa att ni är intresserade av vad vi tycker. Där emellan hör man inte av er."

Det där sista ska jag fundera vidare på. Det måste finnas sätt att ha en dialog med folk även mellan valrörelserna. Förslag? Hör av dig till mig lill@minsektor.se


Pratade dessutom med Moa Granqvist på telefon. Hon är distriktsombud för Liberala ungdomsförbundet. Moa bor också i Gråbo och sa att hon kommer hem med bussen kl 0100 i natt. Eftersom Moa har några flygblad över delar vi kanske ut dem då.

Inga kommentarer: