fredag 30 oktober 2009

Motorvägsavfart i Lerum

Den senaste tiden är det flera personer som frågat mig vad jag tycker om en ev ny motorvägsavfart i Lerum. Så här kommer svar på det:

Jag är för en ny motorvägsavfart. Om det ska bli fler affärer i Lerums centrum, vilket jag vill att det ska bli eftersom vi då inte behöver åka så långt för att handla, är det nödvändigt med en avfart som gör att man utan krångel kan ta sig till och från centrum. Dessutom är det redan idag trångt kring den avfarten som finns vid Hulan, trafiksituationen blir säkrare med en ny avfart, köerna blir kortare med en ny avfart. Så jatack, till en ny avfart. Det är min åsikt. Vad är din?

PS. Idag och lördag-söndag håller jag tummarna för Lekstorps IFs juniorlag, där sonen spelar, som är i Nyköping och spelar cup. HEJA LEKSTORP.

Inga kommentarer: