torsdag 26 november 2009

Företagarna och kampanj för en bättre munhälsa hos äldre


Under kvällens första timmar var jag i Floda där vi i styrelsen för Företagarna i Lerum hade möte. Vi pratade bl a om hur vi ska kunna hjälpa Dergårdsgymnasiet med att hitta företagare som ställer upp med lärlings- och praktikplatser, det är tydligen svårt att få tag på sådana. På något sätt ska vi prata med våra medlemmar för att se om det bland oss finns företag som kan ta emot en elev under en kortare eller lite längre period. Är du själv företagare och kan tänka dig att ta emot en lärling? Hör av dig till mig lill@minsektor.se.


Senare delen av kvällen har jag jobbat med en kampanj som heter Munnen tillhör kroppen. Det är Äldreomsorgsbloggen, dvs min och min kollegas blogg, som tillsammans med ett tandvårdsföretag ska sprida och samla in kunskap om äldre människors mun- och tandhälsa, som på sina håll är eftersatt. Har du kunskaper och erfarenheter på det området, får du gärna kontakta mig.

Inga kommentarer: