fredag 1 april 2011

Det klart att jag har ett valmanifest

Den 15 maj röstar du som bor i Västra Götalandsregionen på vilket parti och vilken person (om du tillhör dem som gillar att kryssa) du vill ska styra bl a sjukvården, kollektivtrafiken och kulturpolitiken. Själv står jag som nr 18 på Folkpartiets lista och får väl mest betraktas som utfyllnad, för det behövs ett oändligt antal kryss för att jag ska få något att säga till om i regionen, vilket inte bekommer mig eftersom det finns en massa andra bra folkpartister på vår lista. Men. Står man på en lista så förpliktigar det. Du måste väl minst ha ett valmanifest, var det en person som sa till mig tidigare idag och det klart att jag har. Om än ett litet. Lills LILLA valmanifest. Här kommer det:

Lills lilla valmanifest

Risken för bröstcancer ökar ju äldre du blir. Ändå erbjuds kvinnor över 74 år ingen mammografi. Det vill jag ändra på.

Allt för många människor får fel mediciner. För många, för få eller för farliga kombinationer av läkemedel. Det vill jag ändra på.


Du bokar resor, biobiljetter och restaurangbord på Internet. Men du kan inte boka eller avboka en läkartid. Det vill jag ändra på.


Du kan välja vilken läkare som ska undersöka dig i halsen. Men du kan inte välja gynekolog. Det vill jag ändra på.

Inga kommentarer: