onsdag 10 september 2014

Rasister i SD

Jag läser att en sverigedemokrat i Lerum har blivit avslöjad som rasist.  På främlingsfientliga sajter har han skrivit om invandrare och muslimer i ord som jag inte ens tänker gå in på, för alltsammans är så bedrövligt.

Men jag är inte förvånad. Jag är mest förvånad över att andra partier verkar vara förvånade. Det är klart att det finns en massa människor med de här åsikterna i SD.  En del mer välpolerade än andra visserligen, men de finns och det vet vi ju. Vad det handlar om här är bara att någon har blivit avslöjad.

Folkpartiet är det parti som står allra längst ifrån Sverigedemokraterna. Våra väljare är de som står allra längst ifrån sverigedemokraternas väljare i de frågor som handlar om flyktingmottagande och invandring. För vår del kommer det aldrig vara aktuellt att samarbeta med ett i grunden rasistiskt parti.

1 kommentar:

Unknown sa...

Viktigt och tankvärt Lill!

Jag skrev även nyss en analys på ämnet, och hur komplext det är, men sällan talas om i annat än i högt tonläge.

http://www.hittaframat.se/?p=24