söndag 8 november 2009

Motionsläsande inför landsmötet

Klockan är fem i tolv och det är lördag kväll. Jag sitter i soffan och läser motioner inför Folkpartiets landsmöte i Växjö 19-22 november. Bredvid mig i soffan sitter min man och tittar på Glenn Strömberg, Glenn Hysén och Tommy Engstrand som pratar fotboll. Min man tycker definitiv att Glennarna är intressantare än de motioner jag läser, för när jag ber om synpunkter får jag mycket korthuggna svar.

Jag hade tänkt att skriva lite om motionerna, i synnerhet om dem som handlar om att avskaffa monarkin - möjligen en pseudofråga, men en intressant sådan - fast jag inser att jag inte hinner just nu för jag ska på minilandsmöte i Kungälv i morgon och gå igenom motionerna med andra landsmötesrepresentanter från Västsverige och jag måste plöja igenom den telefonkatalogstjocka motionsskriften innan dess. Skriver om det i morgon istället.

Inga kommentarer: