måndag 9 augusti 2010

If you can dream it you can do it,

säger jag på en sajt för unga folkpartister, där det presenteras unga politiker. Ung politiker? Moi? Knappast. Fast de som ansvarar för sajten säger att de som finns med där inte behöver vara unga själva, bara driva frågor som gynnar ungdomar, och gratis kollektivtrafik får väl anses vara en sådan fråga.

If you can dream it you can do it? Det är inte sant, säger mina barn och hänvisar till folk de känner som har fullständigt orealistiska drömmar - för sådana drömmar finns. Fast mer när man är yngre, tror jag. Själv har jag naturligtvis mer realistiska drömmar :-)

Dröm och dröm - men att göra kollektivtrafiken gratis för barn och ungdomar, det är inte orealistiskt. Det är en prioriteringsfråga. Och jag kommer inte att ge mig på den.

Inga kommentarer: