fredag 6 augusti 2010

Kära invånare i Lerums kommun, kan ni ha lite överseende med gamla Berta och mig?

Får jag lov att presentera gamla Berta? Hon är en dammig kopieringsmaskin från någon gång på 70-talet. Står lite avsides hemma hos mina föräldrar. Hon är inte snabb och hakar upp sig hela tiden. Det fastnar papper och då säger hon till. Lika ofta säger hon att det fastnat papper utan att det har gjort det, och då får jag ändå varligt öppna luckor och vrida på diverser manicker.

Gamla Berta är min kompis, något sånär kompis i allafall, den här valrörelsen. Det är med hennes hjälp jag producerar de flygblad som ni nu får i era brev lådor. Ganska fula flygblad faktiskt. Gamla Berta kan inte ställa in färgen ordentligt och det blir lite suddigt och lite kornigt ibland. Och det är det jag hoppas ni kan ha överseende med. Se mer till innehåll än yta helt enkelt.

Om jag eller Folkpartiet i Lerum hade haft mer pengar, ja då hade flygbladen blivit glassigare. Fyrfärg och kanske lite blank papper. Men nu är verkligheten som den är och då är det gamla Berta som gäller.

PS. Om du vill och kan stödja min valkampanj och har en bättre kopieringsmaskin till buds, och kan tänka dig att skriva ut lite flygblad till mig (och kanske tom dela ut dem) - hör av dig. Gamla Berta tar inte illa upp och jag själv blir väldigt glad!

Inga kommentarer: