torsdag 30 december 2010

Gott nytt år

Röselidsskolan i Gråbo ska byggas om. Rejält. Och eftersom jag bor granne med Röselidsskolan är jag en av dem som möjligen kommer att störas av grävmaskiner och borrljud och hammarslag och vad det nu kommer att handla om, och det vet naturligtvis byggföretaget som ska sköta det hela. Så för att visa sin goda vilja, och möjligen be lite om ursäkt i förväg, har byggföretaget knatat runt på min gata och lämnat blommor till oss som bor där. En fin gest, tycker jag.

"Är du så lättköpt", undrade sonen därhemma när jag gladdes åt blomman, "de kommer ju faktiskt att störa oss en del, väcka oss när vi har sovmorgon". Ja, precis så lättköpt är jag. Det låter om byggarbetsplatser, det är det inte så mycket att göra åt, men jag är säker på att min acceptans för det har ökat en smula tack vare den fina blomman. Så fungerar jag. Lättköpt eller inte.

I övrigt vill jag passa på att önska er alla ett gott nytt år. Under 2011 slipper vi valrörelser, som stjäl tid från det vardagliga stretandet i politiken och kan istället ägna oss åt utveckling av våra gemensamma verksamheter. Gnet och stret - det är det som gör skillnad. Gott nytt 2011!

Inga kommentarer: