söndag 9 januari 2011

Färdigvilad


Sådärja. Nu har jag vilat färdigt, dvs julhelgspausat från politiken, och det är dags att sätt igång att jobba. Min uppgift i Lerums kommun blir att fatta kloka beslut i kommunstyrelsen, där jag ska samarbeta med de andra Allianspartierna och samtidigt se till att vi i Folkpartiet får genomslag för vår politik. Jag ska dessutom vara kommunstyrelsens talesperson för skolfrågor, så de frågorna är självfallet något jag kommer att engagera mig extra i. Vi har bra skolor i Lerums kommun, men kan bättre. Det är jag säker på. Folkpartiets ersättare i kommunstyrelsen är Rigmor Andrén, en erfaren och klok kvinna, som precis som jag arbetat som rektor.

I kommunstyrelsen har Moderaterna 5 ledamöter och Centern och Folkpartiet var sin. På oppositionssidan har Socialdemokraterna 3 och Miljöpartiet en. Så ser förutsättningarna ut inför de kommande fyra åren.

PS. Även om julen är över, står julgranen kvar hemma hos mig. Jag gillar julgranar, tycker att de lyser upp i januarimörkereländet. Ambitionen är varje år att ha den kvar fram till sonens födelsedag den 30 januari, och än så länge ser det ut att gå vägen. Det är många barr kvar på den granen.

Inga kommentarer: