onsdag 11 januari 2012

Välkommen Grävskopan

Jag har efterlyst grävskopor, har velat se dem som en slags konkretisering av att utvecklingen av Lerums centrum är på gång. Och nu är en här. En grävskopa plockar ner det gamla Konsumhuset (måste dock ha varit länge sedan Konsum låg där, innan jag flyttade till kommunen). Här ska istället ett bostadshus byggas. Hur högt det huset ska vara, det vet vi ännu inte, detaljplanen behöver förändras och reglera det, och det gör kommunfullmäktige. Men ett bostadshus ska det bli. Välkommen Grävskopan.

2 kommentarer:

Sara P sa...

Hoppas bara att ni inte bygger för högt!!!

Lill sa...

Hej Sara! Vad som är FÖR högt är nog en smaksak. Själv tycker jag att vi ska bygga ganska högt (och vad det är är ju också en smaksak). Vi behöver fler bostäder, inte minst lägenheter, i Lerums centrum och det är viktigt att vi bygger så många som möjligt av dem nära pendeln, så att människor uppmuntras att åka kollektivt. För det är bra för miljön och klimatet. Så tänker jag. Hur högt huset ska få bli ska vi bestämma i kommunfullmäktige, dvs vi är 51 personer som ska bestämma det tillsammans. Vi borde kunna fatta ett klokt beslut, tycker jag.