torsdag 20 mars 2014

Dag 22: Ta äldre människor på allvar

Härom dagen läste jag något intressant, som i sin tur väckte spännande tankar (och inte minst känslor), som i sin tur ledde till att jag skrev en text till den blogg och det nyhetsbrev som jag är redaktör för. Så nu tänker jag länka till den texten, som handlar om äldre människors ansvar. För inte upphör väl inte det egna ansvaret när vi blir äldre (förutsatt att vi är mentalt friska, men det gäller ju alla - oavsett ålder)? Så egentligen borde väl dagens rubrik "Ta äldre människor på allvar" kompletteras med "Äldre människor, ta er själva på allvar". Detta sagt med hänvisning till den här texten...

PS. Vill du prenumerera på nyhetsbrevet jag är redaktör för och som heter Aktuell ÄLDREOMSORG? Det gör du i så fall här... Nyhetsbrevet kommer varje vecka till din e-postadress och det kostar ingenting.

Inga kommentarer: