söndag 10 januari 2010

Butiksdöden fick ge sig

I går var jag och sjutton andra folkpartister och såg Lerumsrevyn på Dergårdsteaterna. För mig var det första gången jag såg en lokal revy och nog var det lite charmigt.

På bilden ser ni två av figurerna i revyn. Det är en korsriddare från det heliga landet Ullared, som kommit till Lerum för att strida för handeln i Lerums centrum, och så är det Döden - Butiksdöden. De båda spelar schack med pjäser som representerar butikerna i Solkatten och till sist får döden ge sig. (Det här med Butiksdöden var allt lite fyndigt, tycker jag.)

Personligen undviker jag helst affärer, jag tycker helt enkelt att det är tråkigt att shoppa, och är inte så ofta i Solkatten, men visst börjar det så smått ta form där, tycker ni inte? Sedan ska vi bara se till att det händer saker även i Gråbo och Floda!

Inga kommentarer: