torsdag 21 januari 2010

Nu vet vi hur valsedlarna för riksdagsval och regionval kommer att se ut

Kvällen har tillbringats Vänersborg, där Folkpartiet i norra Älvsborg haft nomineringsmöte. Det betyder att ett antal personer från varje kommunförening bestämde hur våra valsedlar ska se ut i riksdagsvalet och regionvalet i höst.

När det gäller riksdagslistan så hamnade jag på tredje plats efter Anita Brodén från Alingsås och Kenneth Carlsson från Färgelanda. Går det som det gick i förra valet, betyder det att Antia Brodén sitter kvar i riksdagen, vårt distrikt norra Älvsborg har nämligen bara ett mandat. Om jag ska till riksdagen är enda sättet att en MASSA väljare kryssar mig på valsedeln, och eftersom det handlar om en MASSA, är det i princip omöjligt. Jag säger inte att det är omöjligt, jag säger bara att det blir svårt. Självfallet ska jag göra ett försök.

På regionlistan har vi i Lerum plats tre och fyra. Ingvar Frid, som står bredvid mig på bilden, står som nummer 3 och Nanna Tulinius står som nummer 4. Eftersom Nanna precis fått barn, tvillingar, var hon inte med i Vänersborg i kväll, och är därför inte med på bilden.

Inga kommentarer: