måndag 8 mars 2010

i morgon

Jag har en stor släkt. Det betyder många födelsedagar att fira, och vissa månader är mer födelsedagsintensiva än andra. Mars är en sådan månad. Den här helgen har det firats fredag, lördag och söndag. I fredags kväll var det födelsedagsmiddag i Gråbo, i går kväll på restaurang Tranquilo och nu i kväll middag i Särö.

I Särö finns släktens marknadsförare, ja personer som arbetar med marknadsföring. De var på mig om min personvalskampanj och när den drar igång. Jag var lite vag i mina svar, för visst, personvalskampanja inför valet i september ska jag göra, men när en sådan kampanj startar, ja det vet jag faktiskt inte. Vet heller inte vad det betyder, att en kampanj startar, som om det skulle finnas en början på en sådan. Borde det finnas det? Kanske. Om inte annat har det möjligen en mental betydelse, att jag försätter mig i något slags kampanjtillstånd - vad det nu skulle innebära.

Som svar på deras fråga sa jag att jag börjar i morgon, för då är det internationella kvinnodagen och det passar väl bra.

Så får det bli.

Inga kommentarer: