torsdag 2 januari 2014

Feliz año nuevo



Jag firar nyåret på Yucatánhalvön i Mexiko och vill bara kort passa på att önska er en gott nytt 2014. Själv gillar jag de här första dagarna i januari, som känns lite grand som en nystart (och som ju till viss del kan vara det om man så vill) och det mesta verkar möjligt (och som faktiskt kan vara det om man så vill och orkar).

För mig och andra politiker är 2014 något av ett slags supervalår. Fyra val ska göras under året. I maj är det val till Europaparlamentet och i september är det val till kommun, region och riksdag. Och det innebär naturligtvis en hel del både hårt och roligt arbete i form av valkampanjande. Ni vet, det där vi politiker ägnar oss åt för att övertyga er om att just vårt parti och vår politik är det som är bäst för kommunen eller regionen eller landet eller Europa. Som liberal och folkpartist vill jag naturligtvis se så många folkpartister som möjligt i de olika folkvalda församlingarna, och det hoppas jag att många av er också vill.

Om liberal politik och om val som ska göras under 2014 pratar jag gärna mer om, och hör gärna av er med synpunkter och kommentarer. Men först lite semester. Saludos desde Mexico.

Inga kommentarer: